Original Articles

UN CASO DI LIPOMA DEL FILUM TERMINALE RECIDIVATO

Publisher's note
All claims expressed in this article are solely those of the authors and do not necessarily represent those of their affiliated organizations, or those of the publisher, the editors and the reviewers. Any product that may be evaluated in this article or claim that may be made by its manufacturer is not guaranteed or endorsed by the publisher.
Published: April 7 2026
6
Views
3
Downloads

Authors

lipoma del filum terminale e una rara patologia che determina disturbi conseguenti a compressione midollare. Si tratta di una forma di spina bifida occulta, responsabile spesso dell'insorgenza della sindrome del midolo ancorato. Riportiamo il caso di un bambino, operato per correzione del lipoma, quale a un anno dall'inervento chirurgico ripresent i medes sintomi che lamentava prima dell'operazione. Si sotolne 'importan di un intervento chirurgico precoce e di un follow-up continuo allo scopo di individuare eventuali recidive.

Downloads

Download data is not yet available.

Citations

How to Cite



UN CASO DI LIPOMA DEL FILUM TERMINALE RECIDIVATO. (2026). EuroMediterranean Biomedical Journal, 4. https://doi.org/10.4081/embj.2009.533